توجه : فروش سایت تا اطلاع ثانوی قطع می باشد لطفا برای خرید تماس نگیرید.

توجه : فروش سایت تا اطلاع ثانوی قطع می باشد لطفا برای خرید تماس نگیرید.

تعویض پوشال کولر

تعویض پوشال کولر

آنچه در این مقاله می خوانید

با شروع فصل تابستان باید کولرهای آبی را سرویس کرد و تعویض پوشال کولر یکی از اولین مراحل است که  اهمیت بسیار زیادی دارد شما می‌توانید با خواندن این مقاله خودتان به‌راحتی بدون نیاز به سرویس‌کار پوشال کولر خود را تعویض نمایید. ماندگاری پوشال کولر بستگی به شرکت سازنده و جنس آن دارد. با مراجعه به سایت فروشگاه آزمایش شما مشتریان گرامی می توانید تمامی لوازم مورد نیاز کولر مانند پوشال و غیره را خریداری کنید.

پوشال چیست؟

آیا شوره کولر آبی خطرناک است؟ یا اگر شوره ها را پاک نکنیم ممکن است طول عمر کولر کم شود؟

قبل از مراحل نعویض پوشال کولر ابتدا ببینیم ماده اولیه این محصول چیست؟ به رشته‌هایی از جنس چوب که به‌وسیله دستگاهی به نام پوشال ساز تولید می‌شود ، پوشال گفته می‌شود. این رشته‌های چوبی را درون تورهای نایلونی قرار می‌دهند و استفاده از رشته‌های چوبی به دلیل این است که می‌تواند آب را در خود نگه دارد و هنگامی که موتور کولر روشن می‌شود باد سرد و خنک در محیط جریان داشته باشد. پوشال کولر را هنگامی که احساس کنید دیگر آب را به خود جذب نمی‌کند باید تعویض نمایید.

انواع پوشال کولر موجود در بازار

در حال حاضر در بازار دو نوع پوشال سلولزی و معمولی وجود دارد تا به‌وسیله آن از ورود گردوخاک به دریچه کولر جلوگیری شود همچنین هوای خنک و سردی را به وجود آورد. معمولاً برای تعویض پوشال کولر از پوشال هایی با جنس‌های چوبی که از درختان بید، صنوبر و سپیدار است ساخته می‌شود و توانایی جذب و نگهداری بیشتر آب را دارد.

از کولر آبی خورشیدی تا بحال استفاده کرده اید؟ آیا ویژگی های آن را می دانید؟

بهترین جنس پوشال

بهترین نوع محصول برای نعویض پوشال‌ کولر ، پوشال های سلولزی هستند که در کولرهای آبی وجود دارد و به‌وسیله آب به‌راحتی خیس می‌شوند و مدت طولانی می‌توانند آب را در خود نگه دارند. پوشال‌های کولر آبی باعث می‌شوند که هوایی را که موتور به وجود می‌آورد به‌وسیله این پوشال‌ها خنک شود و از طریق کانال کولر وارد محیط شود.

پیشنهاد ویژه برای شما همراهان عزیز: کولر آبی 8000 را با قیمتی استثنایی بخرید.

چنانچه پوشال‌ها عمر مفید خود را ازدست‌داده باشند می‌توانند در تهویه هوا و خنک‌کنندگی تأثیر داشته باشند؛ بنابراین باید هر سال مراحل تعویض پوشال کولر به خوبی انجام شود. کولر آبی بالا زن شاید محصولی باشد که شما به دنبال آن هستید !

چه زمانی پوشال کولر باعث بروز بیماری می شود؟

همان گونه که می‌دانید از کولرهای آبی در فصل تابستان استفاده می‌شود به همین دلیل در فصل سرما و زمستان که از آن استفاده نمی‌شود گردوغبار روی پوشال‌ها را می‌گیرد و حتی امکان لانه‌سازی حشرات و آفت‌ها در داخل پوشال کولر وجود دارد.

خرید کولر سلولزی را جدی بگیرید زیرا علاوه بر راندمان بیشتر می تواند کمک به مصرف انرژی هم کند و شما را از مشکلات کولر های قدیمی نجات می دهد.

به همین دلیل هنگام راه‌اندازی و  تعویض پوشال کولر باید این موارد به‌خوبی بررسی شود تا در صورت نیاز آن هارا تعویض نمایید. عدم رعایت نکات بالا باعث می‌شود این حشرات و گردوغبار از طریق کانال کولر وارد محیط شوند و باعث وجود بیماری تنفسی و حساسیت شوند.

جلوگیری از خطرات تعویض پوشال کولر

زمانی که کولر را روشن می‌کنید آب به کولر وارد می‌شود و پوشال‌ها را خیس می‌کند تا هوای سرد از طریق کانال کولر وارد محیط شود.
برای عوض‌کردن پوشال باید از قطع برق اطمینان داشته باشید تا خطراتی مانند برق‌گرفتگی پیش نیاید؛ می‌توانید با استفاده از دستکش هم از خطر برق‌گرفتگی در امان باشید و هم هنگام باز کردن درب کولر به دست شما آسیب وارد نشود.

شست و شو

روی پوشال‌های کولر سیمی را می‌بندند که از افتادن پوشال داخل کولر جلوگیری شود موقع عوض‌کردن پوشال به این نکته توجه داشته باشید و دقت کنید. وقتی پوشال قدیمی را باز کردید دریچه‌های کولر را هم به‌خوبی بشویید زیرا ممکن است که بر روی دریچه‌ها رسوب جمع شده باشد برای این کار می‌توانید از سرکه و یک برس استفاده نمایید.

نظافت دریچه کولر آبی آن هم بصورت مرتب باعث می شود تا راندمان کولرمان بیشتر شود پس این مورد را جدی بگیرید.

در مرحله بعدی باید پوشال جدید را جایگزین پوشال قدیمی کنید و آن را در جای خود و به‌خوبی نصب نمایید. عدم نصب صحیح پوشال باعث می‌شود که پوشال داخل کولر شود و به موتور آسیب وارد کند به همین دلیل باید پوشال‌ها را محکم کنید و دریچه‌های کولر را محکم ببندید.

تعویض پوشال کولر به چه صورت امکان پذیر است؟

تعویض نمودن پوشال کولر یکی از مراحل سرویس کولر است خوب است که این کار را خودتان انجام دهید و هر وقتی احساس کردید این پوشال‌ها باید عوض شود آن را به‌راحتی تعویض نمایید همچنین می‌توانید که از سرویس‌کار برای این کار استفاده نمایید.

اگر نکات ایمنی کولر را نمی دانید بهتر است این مقاله را بخوانید و تا حد امکان از وقوع اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید.

بعد از تعویض پوشال کولر ، پوشال جدید را به‌خوبی خیس کنید و بشویید تا بوی خامی آن از بین برود و این بو از طریق کولر وارد محیط نشود.
ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سالی یکبار پوشال کولر را عوض کنید و یا این که می‌توانید هنگام بازدید پوشال کولر چنانچه دیدید خراب و یا فرسوده شده است آن را عوض نمایید. پوشال جدیدی را که تهیه می‌کنید باید با سایز کولر شما تناسب داشته باشد.

در این قسمت قصد داریم به شما کولر محبوب اکسترا را معرفی کنیم تا شما بتوانید به راحتی و بدون هزینه زیاد محصولی با کیفیت را تهیه کنید.

برای تعویض پوشال کولر ابتدا باید دریچه کولر را باز کنید این کار را می‌توانید با کشیدن این دریچه‌ها به قسمت بالا انجام دهید بعد از باز کردن پوشال را به‌خوبی بشویید و فن و پروانه را هم تمیز نمایید. یاتاقان و بلبرینگ‌ها را روغن‌کاری نمایید و اگر تسمه نیاز به تعویض داشت آن را تعویض کنید تمامی قسمت کولر را بررسی کنید چنانچه قسمتی آسیب‌دیده یا مشکل داشت آن را برطرف سازید.

برای شناخت بهتر محصولات و ویژگی های آن ها بهتر است راهنمای کامل خرید کولر را مطالعه کنید.

در ادامه تعویض پوشال کولر می پردازیم به محافظ پوشال: بر روی پوشال کولر یک محافظ قرار گرفته که به‌وسیله قلاب و یا کشو محکم شده است آن را باز کنید و کنار بگذارید. بعد از اینکه پوشال‌ها را شستید و رطوبت داشتن آن را بر روی دریچه قرار دهید و همان گونه که حفاظ را باز کردید دوباره با قراردادن پوشال جدید آن را ببندید. دریچه‌های کولر را در جای خود قرار دهید کار تعویض پوشال کولر به پایان رسید و اکنون برای روشن‌کردن کولر یک دستمال یا حوله نم‌دار را می‌توانید در جلوی خروجی هوا قرار دهید؛ چنانچه گردوخاک یا غباری وجود داشته باشد به دستمال بچسبد و وارد محیط نشود.

اگر قصد خرید کولر آزمایش را دارید بهتر است به سایت آزمایش مراجعه کنید و با توجه به تنوع محصولات دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

شرکت آزمایش علاوه بر طراحی و تولید لوازم برقی انواع تعمیرات لوازم برقی را با گارانتی تعمیرات به‌وسیله تعمیرکاران ماهر انجام می‌دهد.
امیدواریم با مطالعه مقاله بالا توانسته باشید مراحل تعویض پوشال کانال کولر را خودتان به‌راحتی انجام دهید.

با مراجعه به سایتehow می توانید مقاله های بیشنری را درباره تعویض پوشال کولر مطالعه کنید.

سوالات متداول

قیمت پوشال کولر

برای تهیه انواع پوشال با کیفیت متفاوت بهتر است به فروشگاه هایی که تنوع زیادی دارند سر بزنید.

شست و شو انواع پوشال کولر

روی پوشال‌های کولر سیمی را می‌بندند که از افتادن پوشال داخل کولر جلوگیری شود موقع عوض‌کردن پوشال به این نکته توجه داشته باشید و دقت کنید. وقتی پوشال قدیمی را باز کردید دریچه‌های کولر را هم به‌خوبی بشویید زیرا ممکن است که بر روی دریچه‌ها رسوب جمع شده باشد برای این کار می‌توانید از سرکه و یک برس استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سبد خرید