توجه : فروش سایت تا اطلاع ثانوی قطع می باشد لطفا برای خرید تماس نگیرید.

توجه : فروش سایت تا اطلاع ثانوی قطع می باشد لطفا برای خرید تماس نگیرید.

روشن نشدن و خرابی موتور کولر آبی

آنچه در این مقاله می خوانید

یکی از قطعه‌های مهمی که در کولر آبی وجود دارد و امکان دارد به دلایل گوناگون و مختلف خراب شود و روشن نگردد موتور کولر آبی است.

قبل از بررسی کردن علت روشن نشدن موتور کولر آبی باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که اگر به هر دلیلی موتور کولر سوخت اصلاً قابل تعمیر نمی‌باشد و باید موتور عوض شود برای عوض و تعمیر کولر آبی از متخصصان فنی و حرفه‌ای می‌توانید کمک بگیرید.

در ادامه مقاله به علت روشن نشدن و خرابی موتور کولر آبی می‌پردازیم و چگونگی برطرف‌کردن آن را برای شما بیان می‌کنیم و همچنین راه‌های جلوگیری از این اتفاق را بررسی می‌کنیم.برای خرید بهترین کولر آزمایش اینجا کلیک کنید.

سوختن موتور کولر آبی می‌تواند به دلایل متعدد و گوناگونی اتفاق بیفتد که ما در این قسمت آن ها را برای شما بیان می‌کنیم.

جدیدترین نوع کولر آبی که توسط شرکت معتبر آزمایش بر طبق ایده نو و خلاقانه مهندسان توانمند در شرکت آزمایش طراحی و تولید شده است کولر آبی آزمایش مدل اکسترا ❤️ می‌باشد. آیا می دانید کولر سلولزی با اکسترا در یک حیطه هستند؟

یکی از دلایل مهم که نقطه‌ضعف کولر آبی به‌حساب می‌آید این است که میزان سرمایه این کولرها مخصوصاً در فضای نسبتاً بزرگ است به‌اندازه کافی نبوده و باعث شده که در مکان‌هایی که دارای متراژ بالا هستند و مخصوصاً در ماه‌های گرم سال کارآمدی آن کاهش پیدا کند. شاید نکته دیگری که باید به عنوان نقطه ضعف کولر آبی بیان کرد علت روشن نشدن موتور کولر آبی است.

شرکت آزمایش که یکی از قدیمی‌ترین شرکت در صنعت لوازم‌خانگی در کشور از سعی کرده این مشکل را با اختراع کردن نو و خلاقیت جدید برطرف کند و آن اختراع کولر آبی مدل اکسترا شرکت آزمایش است.

کولر آبی آزمایش مدل اکسترا

6 دلیل سوختن موتور کولر آبی

خرابی موتور کولر آبی یکی از مشکلاتی است که ممکن است هنگام روشن کردن کولر در تابستان با آن روبه رو شوید. در ادامه به علت آن می پردازیم.

یک: طول مدت‌زمان کارکردن موتور کولر

برای موتور کولر آبی یک‌عمر مفیدی در نظر گرفته است که اگر مدت زیادی کار کند و عمر آن بالا رود ممکن است که از کار بیفتد. برای جلوگیری کردن از سوختن موتور کولر آبی می‌توانید به‌صورت دوره‌ای کولر را سرویس کنید این کار باعث بالارفتن عمر مفید موتور می‌شود و می‌توانید مشکلات احتمالی را برطرف سازید تا از خرابی موتور کولر آبی جلوگیری کنید.

اگر به دنبال خرید و عوض کردن محصولات خود هستید اما توانایی خرید نقد را ندارید پیشنهاد میکنیم خرید قسطی آزمایش را تجربه کنید.

دو: سفت بودن بیش از حد تسمه

همان گونه که گفتیم رگلاژ تسمه اهمیت بسیار زیادی را دارد. اگر تسمه برعکس قرار گرفته و بیش از حد صفر باشد باعث می‌شود که به موتور فشار زیادی وارد شده و در مدت‌زمان کوتاه باعث خرابی موتور کولر آبی یا سوختن موتور شود.

بیشتر بخوانید: پاره شدن تسمه کولر ابی

سه: مناسب نبودن محیط و دمایی کولر

چنانچه محیطی که کولر در آنجا قرار گرفته مناسب نباشد و دمای محیط بسیار بالا باشد احتمال سوختن موتور وجود دارد بنابراین باید به این موضوع حساس بوده و به‌صورت دائم شرایط و محیط قرارگرفتن کولر را بررسی کنید تا از خرابی موتور کولر آبی جلوگیری کنید. با رعایت کردن نکات ایمنی کولر می توانید از خود و خانوادتان در برابر اتفاقات ناگوار محافظت کنید!

چهار: سرویس نکردن کولر آبی

همه می دانیم که کولر آبی حداقل سالی یک بار باید سرویس شود. استفاده کردن دراز مدت کولر آبی بدون رسیدگی به آن می تواند به مرور زمان به موتور کولر آسیب وارد کند و موتور کولر بسوزد. با سرویس به موقع باید از خرابی موتور کولر آبی جلوگیری کرد. تعویض پوشال کولر آبی برای شما کاری آسان است یا دشوار؟ با خواندن این مقاله نکاتی را یاد میگیرید که کمتر از چند دقیقه می توانید پوشال عوض کنید.

پاره-شدن-شلنگ-آب

پنج : پاره شدن شلنگ آب

یکی دیگر از مواردی که باعث سوختن موتور شود پارگی در شیلنگ آب است در صورت وجود هرگونه پارگی شلنگ باید تعویض شود و خرابی موتور کولر آبی در هنگام سرویس کردن کولر مشخص می‌شود. نظافت دریچه کولر آبی یک نکته بسیار مهم است که اگر رعایت نشود می تواند ضرری به کولر بزند یا حتی باعث ورود گرد و غبار به داخل فضا شود و علائمی مثل عطسه یا سرفه را بیشتر کند

شش: نیم‌سوز شدن موتور کولر

یکی دیگر از دلایلی که باع خرابی موتور کولر آبی می شود هنگامی است که موتور کولر نیم‌سوز شود، باعث می‌شود که کولر کار نکند داغ شدن موتور و یا بوی سوختگی می‌تواند از نشانه‌های نیو شدن کولر باشد.نیم سوز شدن موتور تاثیری در کاهش مصرف انرژی کولر آبی دارد؟ آیا می توان گفت برای این که کولر بتواند راندمان خود را حفظ کند نیروی بیشتری به خود وارد می کند و باعث می شود تلفات و اتفاقات بیشتری برای موتور یا حتی انرژی بیافتد؟

4 دلیل روشن نشدن کولر

یک: اتصال به بدنه کولر

اولین دلیل خرابی موتور کولر آبی متصل بودن به بدنه کولر می‌تواند عامل روشن نشدن کولر آبی باشد. علت متصل بودن به بدنه می‌تواند قطعه‌های مصرف‌کننده کولر آبی مانند موتور و واتر پمپ باشد و یا این که سیم‌های رابط آن دچار مشکل شده باشد اول باید قطعه‌ها را جدا کرده و یکی‌یکی آن ها را بررسی کنید و اگر مشکلی وجود داشت آن را برطرف سازید اگر قطعات مصرف‌کننده مشکلی نداشت می‌توانید سیم‌های رابط را چک کنید. کولر گازی جدیدی در بازار تولید شده از کدام برند است؟

خرید استثنایی کولر آبی پرتابل را فراموش نکنید!

 دو: پریدن فیوز کولر آبی هنگامی که کولر روشن می‌شود

دلیل دوم خرابی موتور کولر آبی می تواند ایراد و عیب آن از واتر پمپ کولر باشد برای فهمیدن این کار باید ابتدا واترپمپ را جدا کرده و بعد بررسی کنید اگر خراب شده بود باید آن را عوض کنید. برای این کار اگر مهارت لازم را ندارید می‌توانید آن را به افراد ماهر واگذار سازید.

قطعه‌های دیگری که می‌تواند باعث روشن نشدن در موتور کولر آبی شود می‌توان به اتصالات سیم‌ها و موتور دو سرعت اشاره کرد. درصورتی‌که موتور در سرعت خراب شده باشد باید تعمیر و یا اگر نیاز هست آن را عوض کرد ولی اگر مشکل از واتر پمپ و یا موتور نبود می‌توانید سیم‌پیچ‌ها را چک کنید و اگر ایراد پیدا کرده بودند آن را برطرف سازید.

ساخت سایبان کولر آبی یکی از آن نکاتی است که می توانید با رعایت کردن به طول عمر کولر کمک کنید تا بیشتر شود و با قدرت بیشتری کار کند.

هنگامی که کلید کولر را می‌زنی پمپ و موتور روشن نمی‌شود ممکن است که فیوز دچار مشکل شده باشد بنابراین باید فیوز را بررسی کنید و اگر مشکلی داشت آن را برطرف سازید گاهی ممکن است که سیم‌کشی ساختمان دچار مشکل شده باشد.

سه: شل بودن تسمه موتور کولر آبی

یکی دیگر از علت‌های کار نکردن و خرابی موتور کولر آبی ، نبودن تسمه آن است. به تنظیمات صفر و یا شل بودن تسمه موتور در اصطلاح تسمه رگلاژ گفته می‌شود. هنگامی که می‌خواهید از صفر بودن و یا شل بودن تسمه اطمینان پیدا کنید باید موقع جمع‌شدن تسمه در اطراف پولی، به‌اندازه یک‌بند انگشت اضافه بیاید. اگر با توجه به متراژ نمی دانید چه کولری خریداری کنید بهتر است مقاله کولر آبی بر اساس متراژ را بخوانید!

چهار: مشکل سیم‌کشی و نرسیدن جریان برق به موتور کولر

هنگامی که کولر آبی خودبه‌خود خاموش و روشن می‌شود ممکن است این مشکل از مولد سیم مشترک موتور یا داخل موتور است. برای بررسی و برطرف‌کردن عیب و رفع آن از متخصصان ماهر می‌توانید کمک بگیرید تا مشکل خرابی موتور کولر آبی تان حل شود. برای این که محصولات بهتری طبق سلایق خود خریداری کنید راهنمای خرید کولر را کامل بخوانید.

دیگر مشکلات کولر آبی

صدادار بودن موتور کولر آبی

هنگام خرابی موتور کولر آبی وقتی که صدا می‌دهد ممکن است که صدا از خازن آن باشد بنابراین اول باید خازن را چک کنید و اگر مشکل وجود دارد آن را تعمیر و یا تعویض کنید. هنگامی که خازن را بررسی کردید و دیدید که هیچ‌گونه ایرادی ندارد می‌تواند قطعات دیگری مانند سیم‌پیچ دور کند و دور تند تسمه فن را بررسی نمایید.

به شما توصیه می‌کنیم علت کار نکردن دور تند و کند کولر آبی را بخوانید و راهکارهای برطرف ساختن این مشکل را مطالعه کنید تا بتوانید مشکل خرابی موتور کولر آبی تان را حل کنید. کولر آبی سلولزی یک محصول بسیار با کیفیت و قیمت مناسب است که می توانید با خرید آن سالیانی طولانی را بدون مشکل بگذرانید.

روشن نشدن موتور کولر و استارت نخوردن آن

یکی دیگر از علت های خرابی موتور کولر آبی می تواند استارت نخوردن کولر باشد. به‌طورکلی اگر موتور استارت نمی‌خورد ممکن است یا فاز و نول اصلی کولر قطع شده باشد هنگامی که بررسی کردیم و متوجه شدید فیوز سوخته است سریعاً باید آن را تعویض کنید.

سوالات متداول

پاره شدن برزنت کولر چگونه رخ می دهد؟

اگر برزنت کولر دچار پارگی شود باعث می‌شود باد گرم وارد محیط شود برای برطرف‌کردن این مشکل باید برزنت عوض شود.

مسدود بودن سوراخ آبریزها چه عوارضی دارد؟

چنانچه سوراخ آبریزها بسته شود باعث می‌شود که مشکلاتی مثل خرابی موتور کولر آبی ایجاد می کند ، شما می‌توانید از جوهر نمک برای بازکردن این سوراخ‌ها استفاده کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سبد خرید