توجه : فروش سایت تا اطلاع ثانوی قطع می باشد لطفا برای خرید تماس نگیرید.

توجه : فروش سایت تا اطلاع ثانوی قطع می باشد لطفا برای خرید تماس نگیرید.

نشت گاز از بخاری گازی

نشت گاز از بخاری گازی

آنچه در این مقاله می خوانید

نشت گاز بخاری گازی را چگونه پیدا کنیم؟

از جمله خطرهای که امکان دارد پیش آید نشت گاز بخاری گازی است که همه مزیت‌های استفاده کردن از بخاری گازی را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.متأسفانه هرساله با فرارسیدن فصل سرما در اخبار و حوادث درباره نشت گاز بخاری گازی زیاد می‌شنویم که اخبار بسیار ناراحت‌کننده است.

برای خرید بخاری های گازی آزمایش می توانید به سایت آزمایش سر بزنید و راهنمای خرید انواع بخاری را هم مطالعه کنید شاید نکته ای جدید برای خرید مشاهده کردید.

ولی نکته‌ای که باعث خوشحالی می‌شود این است که با رعایت کردن چند اصول ساده می‌توان از نشت بخاری گازی جلوگیری کرد و از به‌وجودآمدن حوادثی ناگوار پیشگیری نمود و به این شعار پایبند بود که پیشگیری بهتر از درمان است.

پیشنهاد ویژه و تکرار نشدنی: خرید بخاری گازی 28000

به دلیل حساسیت فوق‌العاده درباره نشت گاز بخاری گازی به شما توصیه می‌کنیم که هر نوع لوله‌کشی و یا تعمیر وسایل گازسوز را به افراد متخصص و تعمیرکاران ماهر و حرفه‌ای بسپارید و از انجام هر نوع تعمیر خودسرانه وسایل گازسوز جلوگیری کنید.تا از نظر ایمنی آسوده‌خاطر شوید.

دلیل نشت گاز بخاری گازی چیست؟

پیشنهاد ما به شما این است که اگر قصد خرید بخاری را دارید حتما بخاری گازی کوچک انتخاب شما باشد.

با آغاز شدن فصل سرما هنگام نصب کردن بخاری‌های گازی، و استفاده از شلنگ‌های که جریان گاز را به بخاری متصل می‌کند باید این شلنگ‌ها با استفاده از بسته‌هایی به‌خوبی محکم شود که اگر این کار به‌خوبی انجام نگیرد.و یا اینکه شلنگ سوراخ شده باشد ممکن است که گاز دچار نشتی شود و  دچار پخش شدن بوی گاز در بخاری می شود،برای مطمئن شدن از عدم نشت گاز بخاری گازی می‌توانید محل متصل شدن شلنگ و لوله گاز را به‌وسیله کف و صابون امتحان کنید چنانچه نشتی داشت اما شلنگ سوراخ بود این مشکل را برطرف سازید.

اگر قصد تهیه هیتر آزمایش را دارید بهتر است ابتدا راهنمای خرید هیتر را مطالعه کنید تا دچار مشکل نشوید.

برای این که در فواصل سرد و قطعی گاز بتوانید از وسایل گرمایشی استفاده کنید هیتر برقی یک گزینه مناسب برای شماست.

برای گلخانه ی خود به دنبال یک هیتر هستید مقاله هیتر گلخانه ای را بخوانید تا یک محصول با کیفیت بخرید.

یکی دیگر از دلایل نشت گاز از بخاری‌های گازی می‌تواند وجود مشکل در بین لوله‌های رابط شیر کنترل و پیلوت باشد چنانچه بعد از روشن‌کردن بخاری گازی متوجه بوی گاز شدید حتماً باید لوله‌های رابط و اتصالات بین شیر کنترل و پیروز را چک کنید اگرچه کمتر اتفاق می‌افتد که این قطعات دچار مشکل شوند . ولی بعضی اوقات با خراب‌شدن و جابه‌جایی این اتصالات می‌تواند گاز نشتی پیدا کند شما می‌توانید با استفاده از کف و صابون از سالم بودن این قطعات مطمئن شوید. دلیل دیگری که باعث نشتی گاز می‌شود بسته‌شدن مجرای ورودی مشعل است.

با مطالعه این مقاله می توانید با ویژگی ظاهری وسیله گرمایشی خود بیشتر آشنا شوید: رنگ الکترواستاتیک کوره ای

بعضی اوقات امکان دارد موقع تغییر حالت شمعک به حالت شعله متوجه منتشر شدن گاز شوید علت این کار بسته بودن و یا گرفتگی ورودی مشعل بخاری است برای برطرف‌کردن این مشکل اول باید شیر گاز را ببندید و بعد از آن مجرای ورودی مشعل را به‌خوبی چک کنید.چنانچه هر شد و یا گردوغبار این مسیر را مسدود کرده باشد باید به‌سرعت آن را برطرف کنید و جلوی ورودی گاز را باز کنید با این روش مشکل نشت گاز بخاری گازی برطرف می‌شود.برای اینکه بخاری دچار این مشکل نشود پیشنهاد میکنیم تا مقاله ی تمیز کردن بخاری را بخوانید.

دلیل بعدی اینکه بخاری دچار نشت گاز می‌شود منحرف شدن نازل یا ژیگلور از جای خود است بعضی وقت‌ها نازل به دلیل تغییر حالت در پیچ و یا واردشدن ضربه از جای خود منحرف شده که با این انحراف دیگر گاز نمی‌تواند به مشعل وارد شود و در محیط جریان پیدا می‌کند برای حل این مشکل شما باید ناظر را در جای خود به‌خوبی قرار دهید.ممکن است که به دلیل خوب تنظیم نشدن شعله شمعک خاموش شود و همین کار باعث می‌شود نشت گاز بخاری گازی به وجود آید. برای ازبین‌بردن بوی گازی که در اثر خاموش شدن شعله فندک به وجود می‌آید باید طول و اندازه شعله را به‌خوبی تنظیم کنید.

نشت گاز از شمعک بخاری به چه علتی انجام می شود؟ آیا ممکن است خطرات جبران ناپذیری به وجود آید؟

می‌توان به‌وسیله یک پیچ‌گوشتی این کار را انجام داد ابتدا پیچی را که در قسمت پشت شمعک وجود دارد را باز کنید و بعد هم زمان که به شعله نگاه می‌کنید هنگامی که هر دو مشعل روشن دیدید می‌توانید پیچشم عکس را به‌خوبی محکم کنید.بعضی اوقات گرفتگی سوراخ‌ها و کثیفی مشعل که به‌وسیله گردوخاک به وجود آمده‌اند.

گاز به‌خوبی نمی‌سوزد و بوی گاز خام را شما احساس می‌کنید در چنین شرایطی مشعل بخاری گازی باید از جای خود بیرون آورده شود و به‌وسیله برس سوراخ‌های آن به‌خوبی تمیز شود این کار را هم می‌توانید با فشار هوا انجام دهید.

5 دیدگاه کلی

وسایل لازم برای رفع خراش روی یخچال
  • ترکیب یک فنجان سرکه سفید و یک فنجان آب
  • پاک کننده‌های مخصوص و محصولات ضدخش یا گریس
  • استفاده از مسواک و خمیر دندان سفید
  • استفاده از سمباده نرم
 استفاده از سرکه برای از بین بردن خراش یخچال
  1. محل خش را پیدا کرده و عمودی یا افقی بودن خطوط آن را بررسی کنید.
  2. درب یخچال را با استفاده از مایع ظرفشویی پاک کنید.
  3. درب دستگاه را به کمک دستمال پاک کنید.
  4. سرکه قرمز و آب را درون یک ظرف بریزید.
  5. به کمک سرکه خطوط درب یخچال را پاک کنید.
کار با پودر و یا کرم برنده برای رفع خطوط روی یخچال
  1. پودر مخصوص را با آب مخلوط نمایید تا به صورت خمیر شود.
  2. در صورت استفاده از کرم، باید آن را بر روی پارچه مرطوب ریخته و روی خطوط بکشید.
  3. این کار را تا پاک شدن کامل خش ها انجام دهید.
استفاده از خمیردندان برای رفع خراش درب یخچال
  1. خمیردندان را به کمک مسواک بر روی طوط کوچک بکشید.
  2. محل خراش را به کمک یک دستمال پاک کنید.
  3. می توانید از قلم مو برای انجام این کار استفاده کنید.
  4. پس از پایان کار خطوط روی یخچال را با روغن زیتون مرطوب کنید.
 سمباده کشیدن برای از بین بردن خطوط درب یخچال
  1. ابتدا محل خطوط را مرطوب نمایید.
  2. سمباده را در جهت خراش ها بکشید.
  3. سپس محل مورد نظر را با یک پارچه مرطوب پاک نمایید.
  4. محل مورد نظر را با روغن پولیش یا زیتون چرب کنید.

از کجا می‌فهمیم گاز بخاری دارای نشتی است؟ نشت گاز بخاری گازی را چگونه تشخیص دهیم؟

در این قسمت از مقاله که توسط شرکت آزمایش فراهم شده است چگونگی راه‌های تشخیص نشت گاز بخاری گازی را برای شما بیان می‌کنیم.
در روش اول شما می‌توانید با استفاده کردن از کف و صابون این کار را انجام دهید. چنانچه شما احساس کردید که بخاری نشتی دارد و بوی گاز به مشام شما می‌رسد می‌توانید مقداری کف صابون را آماده کنید و بر روی این قسمت‌ها بمالید چنانچه در کف صابون حباب مشاهده کردید.

یعنی اینکه گاز دچار نشتی است به شما توصیه می‌کنیم که برای پیداکردن نشتی است که هرگز استفاده نکنید زیرا این کار بسیار خطرناک بوده و باعث به‌وجودآمدن انفجار و یا حتی تخریب ساختمان و مرگ افراد می‌شود. در روش دوم شما می‌توانید با استفاده از یک نشت‌یاب الکترونیکی که اکنون در بازار وجود دارد و به‌وسیله باتری کار می‌کند.

این کار را انجام دهید معمولاً از این دستگاه در ساختمان‌ها و آپارتمان‌های بزرگ و اداری استفاده می‌شود در این دستگاه سنسورهایی وجود دارد که هنگام مشاهده نشتی گاز علامت هشدار را می‌دهند. شما برای استفاده از نشت‌یاب الکترونیک می‌توانید این دستگاه را در قسمت و بخش‌های گوناگون بخاری حرکت دهید تا نشت گاز بخاری گازی را به شما نشان دهد.

ترموکوپل بخاری همیشه برایتان دردسر ساز است؟ بدون کمک تعمیرکار آن را عوض کنید: تعویض و تعمیر ترموکوپل

توجه داشته باشید که هنگامی که کار شما با این دستگاه به پایان رسید باید باتری‌های آن را فراموش کنید زیرا اگر باتری در داخل دستگاه بماند باعث می‌شود که عمر دستگاه کم شود‌.

چطور از نشت گاز بخاری گازی جلوگیری نماییم؟

برای جلوگیری کردن از نشت گاز بخاری گازی شعار پیشگیری بهتر از درمان است کاربرد زیادی دارد. اگر اخبار و حوادث را پیگیری کنید حوادثی را که ناشی از نشت و منفجر شدن گاز که باعث مرگ‌ومیر افراد شده و خسارات زیادی را به بار آورده است را شنیده‌اید. رعایت کردن اصول و نکات ایمنی برای حفاظت از جان و مال انسان‌ها بسیار حائز اهمیت است.

اگر بخواهید از نشت گاز جلوگیری نمایید تقریباً دو بار در سال باید اتصالات و لوله‌های گازی را چک کنید چنانچه در زمینه نشتی گاز تخصصی ندارید می‌توانید از متخصصین و افراد ماهر کمک بگیرید. بعد از پایان یافتن فصل سرد زمستان و جمع‌آوری‌کردن وسایل گازسوز دقت کنید که تمامی شیرها را به‌خوبی ببندید و برای آنها از درپوش استفاده نمایید.

بعضی افراد دارای حس بویایی ضعیفی بوده و گاهی اوقات سرماخوردگی باعث می‌شود که بوی گاز را احساس نکنند به این افراد توصیه می‌شود که برای پیداکردن نشتی گاز از دستگاه نشت‌یاب الکترونیکی استفاده کنند. علائمی که هنگام نشت گاز ممکن است در افراد به وجود آید علائمی مانند: تهوع، تنگی نفس و سردرد هستند.

خاموش شدن بخاری را جدی بگیرید تا از بروز اتفاقات جلوگیری کنید: خاموش شدن بخاری

هنگامی که می‌خواهید به مسافرت بروید برای اطمینان خاطر خود شیر اصلی گاز ساختمان را باید ببندید با این کار به امنیت ساختمان کمک زیادی کرده‌اید. بارها شاهد این اتفاق بوده‌ایم که ساکنان یک ساختمان برای چند روزی به مسافرت رفته‌اند و به علت نبستن شیر اصلی گاز ساختمان انشعابات داخلی ساختمان دچار نشتی شده و خسارات زیادی را به بار آورده است.

عایق کاری نامناسب

برای انجام گاز کشی در ساختمان‌ها می بایست لوله‌ها یه یکدیگر متصل گردند. اتصال این لوله ها باید به صورت دقیق و استاندارد عایق شوند. برخی از افراد به دلیل عدم وجود تخصص در این امر بدون رعایت استانداردها و با بی دقتی لوله کشی را انجام می‌دهند و در نهایت به مرور لوله ها دچار نشت شده و خطراتی را به دنبال دارند. بنابراین بهتر است که لوله کشی گاز را به افراد باتجربه و حرفه‌ای بسپارید.

در هنگام نشت گاز بخاری گازی چه کاری باید کرد؟

اولین کاری را باید هنگام فهمیدن نشتی گاز انجام دهید این است که همه پنجره‌ها و درها را باز کنید تا هوای بیرون به داخل محیط جریان داشته باشد و گازی که در محیط جمع شده است به بیرون برود بعد از آن وسایلی مانند اجاق‌گاز را چک کنید. گاهی ممکن است که بر اثر سرریز شدن غذا شعله اجاق‌گاز خاموش شود.

برای خرید و فروش قسطی لوازم خانگی از شرکت آزمایش آن هم بدون ضامن و فقط با چک می توانید اینجا کلیک کنید.

تمامی شیر گازهای باز را ببندید و به‌هیچ‌وجه از تلفن استفاده نکنید همچنین وسایل برقی را خاموش یا روشن نکنید و از برق نکشید زیرا ممکن است با کوچک‌ترین جرقه یک انفجار بزرگ رخ دهد.به‌هیچ‌عنوان از شمع کبریت و یا فندک در محل نشتی گاز استفاده نکنید اگر بعد از گذشت چندین دقیقه بوی گاز از بین نرفت اهالی ساختمان را باخبر سازید و سریعاً شیر اصلی ساختمان را ببندید و فیوز برق ساختمان را قطع کنید.

بعد از انجام‌دادن این کارها با شرکت خدماتی تماس گرفته و متخصصان را در جریان قرار دهید تا سریعاً محل نشتی گاز را پیدا کنند و این مشکل را برطرف سازند.

سایت advancehc مقاله ای با عنوان چگونه از نشت مونوکسید کربن از بخاری گازی خود جلوگیری کنیم؟ منتشر کرده پیشنهاد میکنیم بخوانید.

سوالات متداول

آیا نشت گاز بخاری گازی منجر به مرگ می شود؟

متأسفانه هرساله با فرارسیدن فصل سرما در اخبار و حوادث درباره نشت گاز بخاری گازی زیاد می‌شنویم که اخبار بسیار ناراحت‌کننده است.

هنگام نشت گاز بخاری گازی چه کار کنیم؟

اولین کاری را باید هنگام فهمیدن نشتی گاز انجام دهید این است که همه پنجره‌ها و درها را باز کنید تا هوای بیرون به داخل محیط جریان داشته باشد و گازی که در محیط جمع شده است

5/5 - (1 امتیاز)
انتشار یافته: 1
  1. بخاری بدون دودکش کمتر خطر داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سبد خرید