توجه : فروش سایت تا اطلاع ثانوی قطع می باشد لطفا برای خرید تماس نگیرید.

توجه : فروش سایت تا اطلاع ثانوی قطع می باشد لطفا برای خرید تماس نگیرید.

پکیج یا بخاری

تفاوت بخاری گازی با برقی

آنچه در این مقاله می خوانید

آیا شما تفاوت بخاری گازی با برقی را می دانید؟ آیا اطلاع دارید که کدام برای منزل شما بهتر است؟ در ادامه این مقاله از شرکت آزمایش تمام توضیحات را برایتان بازگو می کند. تفاوت بخاری برقی با گازی مسئله مهمی است که آن را جدی بگیرید و برای ساختمان‌های مسکونی و همچنین اداری تأمین گرما بسیار اهمیت دارد.برای خرید بخاری با کیفیت آزمایش می توانید به سایت مراجعه کنید و راهنمای  خریدبخاری گازی را هم مطالعه کنید تا بهترین انتخاب را با توجه به سلیقه خودتان داشته باشید.

بهترین سیستم‌های گرمایشی و پرکاربردترین آنها با سوخت گاز و برق هستند. مهم‌ترین مسئله این است که ما باید یک سیستم گرمایشی که مقرون‌ به‌ صرفه باشد و امنیت بالایی داشته باشد را انتخاب کنیم. به همین دلیل شرکت آزمایش قصد دارد که در این مقاله به تفاوت بخاری گازی با برقی بپردازد.

توجه به نکته‌های مهم و خریدن انواع بخاری‌های برقی، گازی و هیتر خانگی

همان گونه که می‌دانید اولین تفاوت بخاری گازی با برقی این است که بخاری به‌عنوان یک وسایل گرمایشی که قابل جابه‌جایی و حمل است بوده و معمولاً برای استفاده کردن از آن به تجهیزات خاصی نیاز نیست. برای روشن‌کردن آن فقط کافی است که آن را به منبع انرژی وصل کرده و بعد از آن شروع به کار می‌کند این منبع می‌تواند استفاده از انرژی گاز طبیعی، برق، نفت و یا … باشد.

پیشنهاد شرکت آزمایش به شما خرید محصول بخاری گازی ونیز 28 هزار است زیرا می تواند تمام ویژگی های یک محصول بی نقص را داشته باشد.

در هنگام استفاده کردن از انواع گوناگون بخاری باید به نکات ایمنی توجه داشته باشید و آنها را رعایت کنید تا از خسارات جبران‌ناپذیر جلوگیری شود.با یک انتخاب صحیح درباره نوع سوخت همچنین ظرفیت بخاری می‌توانید علاوه بر توجیه اقتصادی در هنگام خرید آن کالا باعث کم‌کردن مصرف انرژی و هزینه‌ها شوید.

بیشتر بخوانید: انواع هیتر

شما می‌توانید هوشمندانه‌ترین انتخاب را با بررسی کردن تفاوت بخاری گازی با برقی از نظر سوخت مصرف شده و ظرفیت گرمادهی همچنین امکانات جانبی مثل: فن، حوله خشک‌کن، ترموستات، برند و مدل بخاری را انتخاب کنید.

تنوع سیستم گرمایش برقی

تفاوت بخاری گازی با برقی بسیار زیاد است همچنین انواع بخاری زیادی وجود دارد که هرکدام از آنها به‌صورت جداگانه در فضا و یا اتاق قابل‌استفاده هستند و بعضی از آن‌ها قابلیت نصب بر روی دیوار را هم دارند در سیستم‌های گرمایشی گازی می‌توان از یک دیگ بخار مرکزی و یا موتورخانه استفاده کرد.بخاری‌های گازی مقرون‌به‌صرفه هستند.

یکی از تفاوت بخاری گازی با برقی را که می‌توان برای بخاری گازی با برقی در نظر گرفت مقرون‌به‌صرفه بودن بخاری گازی است زیرا از سوخت گاز ارزان بوده و برای استفاده از در بخاری و گاز مقرون‌به‌صرفه است و هزینه کمتری را برای آن باید بپردازید. اما شاید شمعک بخاری و یا موارد اینچنینی مواردی باشد که خرابی آم وابسته به درست کار کردن بخاری است.از نظر نصب بخاری‌های گازی نسبت به برقی هزینه بیشتری را در بردارند و برای نصب آن باید نکات ایمنی را رعایت کنید تا گازهای دی‌اکسیدکربن و گازهای سمی به داخل محیط وارد نشوند.

بخاری گازی راحت نصب می‌شود

تفاوت بخاری گازی با برقی از نظری دیگر این است که می‌توان برای این دو بخاری در نظر گرفت نصب آسان بخاری برقی نسبت به بخاری گازی است. برای استفاده از گرمای بخاری برقی فقط کافی است که آن را به برق متصل کنید و با روشن‌کردن یک دکمه از آن استفاده کنید و به دلیل اینکه هنگام استفاده از بخاری برقی اکسیژن هوا نمی‌سوزد در نتیجه گازهای سمی تولید نمی‌شود همچنین بخاری‌های برقی را هم می‌توان بر روی دیوار نصب نمود.

 آیا میدانید خرید بخاری گازی ونوس 28000 بدون ضامن فقط در سایت آزمایش امکان پذیر است؟

نکته های مهم انتخاب و خرید انواع بخاری برقی و گازی

همانطور که میدانید بخاری وسیله گرمایشی است که قابل جابجایی می باشد. و عموماً برای استفاده، به تجهیزات خاصی  احتیاج ندارد. این وسیله پس از اتصال به منبع شروع به کار می کند ، یکی از اصلی ترین تجهیزات گرمایشی در ساختمان ها و منازل بخاری های برقی و گازی می باشند. در استفاده از انواع بخاری باید به نکاتی توجه کرد که در صورت عدم رعایت آنها، می تواند خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد.

اگر قصد خرید هیتر آزمایش را دارید بهتر است ابتدا راهنمای خرید هیتر را مطالعه کنید تا دچار مشکل نشوید.

برای خرید بهترین هیتر به سایت آزمایش مراجعه کنید و لیست قیمت هارا ببینید.

برای این که در فواصل سرد و قطعی گاز بتوانید از وسایل گرمایشی استفاده کنید هیتر برقی یک گزینه مناسب برای شماست.

یکی دیگر از تفاوت بخاری گازی با برقی منبع سوخت یا انرژی است که می تواند گاز ، برق و .. باشد و با توجه به حجم مصرفی هزینه های متفاوتی دارند.
با بررسی تفاوت بخاری گازی با برقی بطور اصولی با توجه به نکات اساسی می توان بهترین محصول را انتخاب کرد.

مزیت استفاده کردن از بخاری‌های گازی

بخاری‌های گازی که بدون دودکش هستند به‌آسانی قابل جابه‌جایی و حمل هستند و می‌توان در هر قسمتی از منزل از آن استفاده کرد. همچنین ۹۰ درصد از انرژی مصرف شده را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند. تقریباً بخاری گازی در گرم‌کردن سریع مکان موردنظر، نسبت به بخاری برقی سه برابر گرمایشی بیشتری دارند.این مدل از بخاری‌های گازی که بر روی دیوار هم نصب می‌شوند دارای یک دکمه ایمنی بوده و هنگام به‌وجودآمدن مشکل خودبه‌خود و به‌صورت اتوماتیک خاموش شده و جریان گاز قطع می‌گردد.

پیشنهاد ویژه به شما از طرف شرکت آزمایش: رنگ الکترواستاتیک کوره ای

تفاوت بخاری گازی با برقی از نظر هزینه

یکی از مزایای بخاری برقی خرید این نسبت به بخاری‌های گازی است و می‌توانید با هزینه کمتری بخاری برقی را بخرید ولی هزینه‌های بخاری گازی در هنگام خرید بیشتر است شما در هنگام خریدن می‌توانید قیمت‌ها را مقایسه کنید.

هزینه‌های بسیار بالای مصرفی برق، در بخاری‌های برقی

اگرچه بخواهیم مزایا و معایب بخاری گازی را بیان کنیم بهتر است قبلش به این نکته بپردازیم که  بخاری‌های برقی نسبت به بخاری گازی بازده بالاتری دارند و تقریباً ۱۰۰ درصد انرژی را به گرما تبدیل می‌کند ولی سوءمصرف انرژی آنها گران‌تر هستند هزینه بالاتری را در بر دارد. چنانچه به‌صورت مدام از بخاری برقی استفاده شود مشاهده می‌کنید که به‌صورت چشمگیری هزینه‌های مصرف برق بالا می‌رود.

 

تفاوت بخاری گازی با برقی از نظر گرمایش و اثر بر محیط زیست

تفاوت دیگر بخاری‌های گازی و برقی علاوه بر بوی گاز در بخاری گازی میتوان به اثرگذاری بر محیط‌زیست اشاره کرد زیرا گاز چون یک سوخت فسیلی بوده برای سوختن و به‌وجودآمدن گرما گازهای سمی تولید می‌کند که می‌تواند به محیط‌زیست آسیب وارد کند.

از انرژی گاز علاوه بر تأمین گرمایش در هواپیماها اتومبیل‌ها و دستگاه‌های صنعتی هم استفاده می‌شود.اما در مورداستفاده کردن از انرژی برق این‌گونه می‌توان گفت که در حال حاضر انرژی برق از انرژی باد و خورشید امکان‌پذیر است که بر روی محیط‌زیست اثر منفی زیادی ندارد.

هزینه عملیاتی برای بخاری گازی

قیمت گاز در هر واحد نسبتاً ارزان تر از قیمت برق در هر واحد است.این بدان معنی است که در مدت زمان طولانی ، استفاده مداوم از بخاری گازی به صرفه تر است. بخاری های برقی در نهایت هزینه بیشتری دارند ، حتی اگر هزینه نصب اولیه بسیار کمتر باشد.

با بخاری برقی ساده ، هیچگونه از دست دادن گرما بین منبع تغذیه و گرمای خروجی وجود ندارد.بخاری های برقی بطور میانگین 100٪  کارآمد بالایی دارند در حالی که بخاری های گازی مقدار پایین تری یعنی حدود80-90٪ کارایی دارند.

تفاوت بخاری گازی با برقی از نظر ایمنی

تفاوت بخاری گازی با برقی حتی در ایمنی هم مشاهده می شود ، بخاری های برقی و بخاری های گازی خطرات زیادی را به همراه دارند.اگر از بخاری برقی استفاده می کنید ، باید مطمئن باشید که آن را برای مدت زمان طولانی به طور مداوم استفاده نمی کنید.زیرا می تواند آتش سوزی برقی به وجود آورد. همچنین بخاری های گازی  هم با عدم تهویه مناسب می تواند رطوبت هوا را از بین ببرد و باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند اگزما و یا حتی خفگی شود.

کلام آخر

تفاوت بخاری گازی با برقی در ابعادی و شکل و اندازه و همچنین کاربرد آنها است. شما می‌توانید با درنظرگرفتن مساحت و متراژ مورداستفاده از انواع بخاری‌های دیواری و زمینی استفاده کنید و بخاری را از نظر ظرفیت با متراژ محیط خود خریداری نمایید. همچنین شما مشتریان عزیز می توانید برای سهولت در خرید از گزینه ی خرید اقساطی سایت آزمایش هم استفاده کنید.

سوالات متداول

تفاوت بخاری گازی با برقی از نظر قیمت

اگرچه بخاری‌های برقی نسبت به بخاری گازی بازده بالاتری دارند و تقریباً ۱۰۰ درصد انرژی را به گرما تبدیل می‌کند ولی سوءمصرف انرژی آنها گران‌تر هستند هزینه بالاتری را در بر دارد.

یکی از مزیت های استفاده از بخاری‌های گازی

بخاری‌های گازی که بدون دودکش هستند به‌آسانی قابل جابه‌جایی و حمل هستند و می‌توان در هر قسمتی از منزل از آن استفاده کرد. همچنین ۹۰ درصد از انرژی مصرف شده را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند.

سایت diffen مقاله ای مرتبط با همین موضوع ارائه داده که پیشنهاد میکنیم آن را بخوانید.کلیک کنید

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
سبد خرید